Spelregels WK 2018 Spel

1.0 – Kies je systeem: 4-3-3, 4-4-2 of 3-4-3. Kies vervolgens 11 spelers die allemaal van verschillende WK  landen afkomstig zijn. Je mag dus maar 1 speler van 1 land selecteren. Let goed op dat je correct op de spelerslijst kijkt welke positie/linie bij betreffende speler hoort. De K staat voor keeper, de V staat voor verdediger, M staat voor middenvelder en de A staat voor aanvaller.

1.1 – Een aanvaller kan dus nooit als middenvelder worden opgesteld.

1.2 – Wij werken niet met waardes van spelers. Wij kunnen dus iedereen vrij opstellen zolang de posities maar kloppen en je van elke land maar 1 speler hebt opgesteld.

1.3 – De FIFA bepaald de statistieken omtrent goals, assists en gele/rode kaarten. Hier kan dus niet over gediscussieerd worden.

1.4 – Na de groepsfases/vanaf de 1/16e finales kunnen jouw spelers ook punten scoren in een eventuele verlenging van een wedstrijd. De puntentelling blijft hetzelfde alleen veranderd de duur van de wedstrijd van 90 minuten naar 120 minuten. De penaltyserie na afloop van een verlening telt niet mee.

2.0 – [NIEUW] Voor dit WK-spel mag je 1 van jouw spelers tot joker benoemen. Jouw joker scoort dubbele punten (of minpunten). Let op, dit zijn bonuspunten en deze extra punten tellen alleen mee voor het algemeen klassement en dus niet voor een speelronde-prijs. Kijk ook 2.1.

2.1 – Iedereen heeft 5 vrije wisselmogelijkheden. Deze wissels kunnen worden toegepast NA AFLOOP van de groepsfases. Je kunt blijven wisselen tot aan de finale/troostfinale. Een wissel is pas geldig in een eerstvolgende (speel)ronde. Bijvoorbeeld: Wil je een speler wisselen die meedoet in de kwartfinales? Dan moet deze wissel(s) binnen zijn voor de eerst gespeelde kwartfinale van dit WK. Zorg er voor dat jouw wissels correct zijn en dat alle posities van jouw spelers kloppen. Zorg er ook voor dat je een geldig systeem (4-3-3, 4-4-2 of 3-4-3) blijft spelen en dat je van per land maar 1 speler mag selecteren. Bij foutief ingevoerde wissels worden deze niet doorgevoerd! Een wissel kost in dit spel geen minpunten. Na de groepsfases kun je ook onbeperkt wisselen van joker. Hiervoor geldt dezelfde regel:Een wissel (ook van joker) is pas geldig in een eerstvolgende (speel)ronde vanaf het moment dat je deze wissel hebt ingevoerd.

2.2 – Wisselen en van joker veranderen kan alleen via de optie “wisselen” in het menu op onze website. (dus niet via WhatsApp of de mail).

3.0 – Wij hebben maximaal plek voor 100 deelnemers/teams. In de stand kun je bekijken hoeveel plekken er al gereserveerd/bezet zijn. Je kunt tot woensdag 13 juni 23:00 uur jouw team nog wijzigen of inleveren. Dit kun je doen door gewoon opnieuw een team in te schrijven via de optie “deelnemen” of door ons te mailen op info@super11.nl. Gebruik dan wel altijd hetzelfde e-mail adres, dan zal jouw eerste ingeschreven elftal worden vervangen. Het WK bestaat uit 7 “speelrondes” (3 poulewedstrijden, laatste 16, kwartfinales, halve finales, finale+troostfinale) en dus valt er voor elke speelronde ook een ronde geld prijs te winnen. De start van onze competitie is donderdag 14 juni 17:00 uur en alle teams moeten woensdag 13 juni voor 23:00 uur binnen zijn. De verdeling van de geldprijzen volgt direct na de start van onze competitie in de mail.

4.0 – Wanneer er een gelijke stand is in een speelronde of eindstand zal de geldprijs worden gedeeld door het aantal winnaars.

4.1 – Tijdens dit WK spelen wij ook een WK beker. Voor dit extra spelelementen hoeft een deelnemer helemaal niets extra’s te doen. Deelnemers doen automatisch mee met zijn of haar WK elftal. Middels een loting spelen deelnemers 1 tegen 1 in een vooraf bepaalde speelronde. Het punten-totaal van deze gespeelde speelronde is de deelnemer zijn score. Heb je hoger gescoord dan jouw tegenstander? Dan win jij de beker confrontatie en ga jij een ronde verder. Bij een gelijke stand wint de deelnemer met de meest gescoorde doelpunten in deze ronde. Is ook dit gelijk? Dan wint de deelnemer die het hoogst staat in het Algemeen Klassement qua totaal punten. Nog steeds gelijk? Dan is bepalend wie de hoogste positie bezit op de “alltime” ranglijst.

5.0 – Dagelijks zal er een nieuwe tussenstand bekend worden gemaakt op de website www.super11.nl (vaak in de loop van de ochtend). De stand kan verder in de loop van de dag tijdens het updaten wijzigen en veranderen. Bugs en/of fouten kunnen worden verbeterd en worden altijd eventueel achteraf aangepast. De tussenstand zal altijd wijzigen wanneer er iets moet worden aangepast en/of de FIFA iets wijzigt of aanpast. Als er al een geldprijs is uitgekeerd dient de betreffende speler het betreffende bedrag te retourneren aan de Super11 organisatie. Hiermee gaat de deelnemer akkoord bij aanvang van de start van dit spel.

6.0 – Deelname aan ons WK-spel kost €25,- (inclusief €5,- fee). Maak dit bedrag over naar rekeningnummer: NL90INGB0662154738 t.a.v. J.Dijkstra. Vermeld hierbij “jouw volledige naam + deelname super11″ als opmerking. Pas na betaling is deelname definitief.

7.0 – Op de website is er ook een ALLTIME lijst te bekijken (via het tabblad: stand). Deze lijst houdt alle prestaties bij per deelnemer van alle super11 seizoenen. De lijst is gebaseerd op gescoorde S11P’s (Super11punten). Als winnaar/kampioen van een seizoen ontvang je 10 S11Punten. Als nummer 2 ontvang je 9 S11Punten. Als nummer 8 ontvang je 8 S11Punten etc. etc. Iedere periodekampioen ontvangt 5 S11Punten. Elke beker/cup winnaar ontvangt 3 S11Punten. Voor iedere weekprijs ontvangt een deelnemer 1 S11Punt. Verder wordt het totaal van alle behaalde scores bijgehouden met daarbij het gescoorde gemiddelde per speelronde. De winnaar van dit WK klassement ontvangt 5 S11punten. Nummer 2 ontvangt 4 S11Punten etc. Win je de WK beker? Dan ontvang je 3 S11punten. Iedere speelronde-prijs levert 1 S11punt op.

Hoe kunnen spelers punten verdienen

3

Voor een overwinning van de club van een speler die je in je ploeg hebt opgesteld, ontvang je drie punten per speler.

1

Een gelijkspel is goed voor één punt per speler.

5

Krijgt jouw keeper geen doelpunt tegen, dan worden voor jou vijf punten bijgeteld.

3

Houdt de club van de door jou opgestelde verdediger de nul vast, dan levert je dat voor de betrokken verdediger drie punten op.

10

Maakt de doelman of een verdediger van je ploeg een doelpunt, dan verdien je tien punten.

8

Scoort één van je middenvelders, dan krijg je er acht punten bij.

6

Een doelpunt van een aanvaller wordt beloond met zes punten.

4

Wordt uit een strafschop gescoord dan worden vier punten toegekend. Het maakt daarbij niet uit in welke linie de penalty-schutter is opgesteld.

0

Een eigen doelpunt levert geen (min)punten op.

4

Stopt jou doelman een penalty? Dan krijg je 4 punten. In het uitzonderlijke geval dat een veldspeler noodgedwongen de plek van de keeper moet overnemen en deze veldspeler stopt de penalty, dan krijgt die betreffende veldspeler 4 punten op zijn conto bijgeschreven.

2

Geeft één van je spelers een assist dan worden twee punten toegekend. Het maakt daarbij niet uit in welke linie deze speler is opgesteld.

In de volgende gevallen worden punten in mindering gebracht:

-3

Krijgt een speler van jou een gele kaart dan kost je dat drie punten.

-6

Twee maal geel en dus rood in dezelfde wedstrijd wordt bestraft met zes punten.

-8

Voor een directe rode kaart worden acht punten afgetrokken.

-2

Mist een speler van jou een strafschop worden er 2 punten afgetrokken.